kidrauhltime

Kapitel 4 - Thanks Justin..

Publicerad 2012-03-30 19:30:42 i Allmänt,

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag ser hur Bella's tårar börjar att rinna ner för hennes kinder. När dom precis berättat att hennes
föräldrar verkligen är döda.
" Ä-Ä-Är ni säkra...? " stammar Bella tyst fram och torkar bort sina tårar.
" Tyvärr, så .. ja " suckar läkaren tyst och tittar på Bella.

BELLA'S PERSPEKTIV

" Men vi ska fixa någon som kan ta hand om dig, vi lovar " säger läkaren och tittar på mig, jag vänder snabbt blicken mot Justin och sväljer tyst.
" Jag kan ta hand om henne " säger Justin och tittar på läkaren och jag ler tacksamt och vänder blicken mot läkaren igen medans mina tårar rinner ner för mina kinder.
" em.. Okej, då skulle vi vilja att du skriver på några papper " säger läkaren osäkert och ger Justin lite papper och en penna.


~Några timmar senare~

Jag går tyst in i Justin's hus och kollar mig runt.
" stort.. " mumlar jag och tar av mig mina skor.
" Ja.. " flinar Justin och tar av sig sina skor. Jag suckar tyst och går in med mina saker eftersom vi packat alla mina saker, sålt lite saker som fanns i huset och sålt huset.
" Du vet var dit älsklings rum finns " flinar Justin och jag flinar lite och springer till gästrummet. Som jag älskar. som jag alltid fick bo i när jag bråkat med mina föräldrar och Chaz.
Jag packar tyst upp mina kläder och saker.
Justin kommer upp och lägger armarna om dig.
" Dehär kommer bli bra ska du se " viskar Justin i mitt ena öra medans han håller om mig mjukt.
Jag ler lite och sätter upp en tavla på väggen, som är på mig, min mamma och min pappa.
" Så fina ni är " säger Justin vänligt och släpper mig och jag ler och vänder mig mot Justin och kramar han mjukt.
" Tack för att jag får bo här " säger jag glatt och tittar på Justin medans jag håller om honom mjukt.
" De är lugnt, vad gör man inte för sina vänner " flinar Justin och kramar tbx lika mjukt.
Jag flinar bara och släpper Justin igen och gör iordning de sista.
" Just du.. Jag ska till mamma ikväll, på middag eftersom pappa och JAxon o Jazzy är här, skulle du vilja följa med? " säger Justin med mjuk och fin röst.
Jag tittar på Justin och ler.
" om jag får " säger jag.
" De är klart " flinar Justin och går ut ur mitt rum. Jag flinar och lägger mig ner på sängen.

___________________________________________________

KOMMENTER

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela