kidrauhltime

Kapitel 3 - I miss my dad and mum... And Chaz..

Publicerad 2012-03-29 15:42:55 i Allmänt,

Jag står bara tyst och stirrar.
De va mina föräldrars bil, jag visste. Jag visste att dom hade varit borta.
Dom skulle komma hem från flyget inatt.. Vid denhär tiden..
Jag kunde inte gråta, jag va så.. Chockad, ledsen, jag kunde inte fatta, att mina föräldrar antagligen krockat. Jag snyftar och går tyst fram.
" Du tjejen, de är avspärrat här! " säger en polis och kommer fram till mig.
Jag tittar bara på han och sväljer tyst. Eftersom jag inte får fram ett ord.
Jag ser hur dom får över två styckna på båren, då jag ser de..
Mina föräldrar är döda.
" Mamma.. pappa .. " snyftar jag och kämpar emot tårarna medans jag stirrar på dom.
" schh, vänd dig om " viskar polisen och gör så att jag står med ryggen mot dom.
" Jag skjutsar hem dig, har du några syskon ? " säger han och för mig till polis bilen. Jag skakar på huvet och börjar att gråta, jätte mycket. Han sätter in mig i polis bilen, och jag ser hur ambulansen, med mina föräldrar i kör iväg.
Jag bryter ihop totalt, och börjar att gråta.


~2 timmar senare~

Jag sitter tyst i sängen och tittar på bilder. Medans jag gråter.
Jag snyftar och tar upp min mobil och Ringer Justin.

" Hej, de är Justin? " säger Justin trött efter några signaler.
" J-j-justin.. " gråter jag hysteriskt fram.
" Bella, oh my gash! vad har hänt!? " säger han snabbt och oroligt o blir snabbt pigg.
" K-k-kan du komma..? " snyftar jag.
" de är klart, är hos dig om 5 minuter! " säger Justin och lägger på.
Jag snyftar och lägger på.

Jag samlar ihop alla bilder och lägger dom i en låda sen går jag ut ur mitt rum och ner till hallen för att vänta på Justin.

Efter en stund öppnar Justin ytterdörren och springer fram till mig.
" Bella, såja.. schh " viskar han och kramar mig mjukt.
Jag börjar att gråta ännu mer och lägger armarna om honom.
Justin tar av sig sina skor och bär in mig i vardagsrummet och lägger ner mig i soffan.
" försök att berätta vad som hänt, snälla " Säger han och sätter sig vid mig.
Jag sväljer tyst och tittar upp på Justin medans mina tårar rinner ner.
" Chaz har varit otrogen och.. " säger jag och börjar att stört gråta igen.
" och..? " säger Justin oroligt och smeker mitt hår medans han tittar på mig.
" Mina föräldrar.. är.. döda.. " gråter jag och Justin stirrar på mig.
" shiit, förlåt! " säger Justin snabbt och kramar mig mjukt. Jag gråter bara ännu mer.

~Nästa morgon~

Jag vaknar av att min mobil ringer, från ett okänt nummer.
" mmh.. Gabriella? " gäspar jag med skakig röst.
" Hej Gabriella, dehär är Emy från sjukhuset, de är såhär att.. Jag vill att du kommer hit.. De är väldigt viktigt " säger hon tyst.
Jag sväljer tyst och nickar.
" Okej.. " säger jag tyst.
" bra, säg att du ska till Emy's kontor, ses " säger hon och lägger på.
Jag lägger på och skakar lite på Justin.
" Justin, vakna.. snälla.. " snyftar jag.
Justin vaknar och tittar trött på mig.
" mmh? " mumlar han trött.
" kan du följa med till sjukhuset..? " säger jag tyst och tittar på Justin.
Justin nickar och reser mig upp, jag reser mig upp och springer snabbt och gör mig iordning och Justin går till hallen.
Jag och Justin tar på oss våra skor och går ut till Justin's bil. Justin startar bilen och kör iväg.
" tror du dom.. klarar sig? " snyftar jag tyst och tittar på Justin med tårar i ögonen.
" Gabriella.. " säger Justin medans han kör.
" j-j-a? " stammar jag fram medans jag tittar på Justin.
Justin suckar.
" Jag vet faktiskt inte " suckar han medans han koncentrerar sig på vägen.
Jag nickar och tittar ut genom fönstret medans mina tårar rinner ner för mina kinder.

______________________________________________________________________

KOMMENTERA

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2012-03-29 22:34:46

Super! Vill ha mer snart! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela