kidrauhltime

Kapitel 2 - Party

Publicerad 2012-03-29 14:17:47 i Allmänt,

BELLAS PERSPEKTIV

Jag går tyst in i hallen hemma hos Chris, musiken dunkar högt. Så de hörs flera mil.
Jag suckar och tar av mig mina skor och lägger ner min väska på golvet, sen tar jag mig en snabb titt i spegeln.

" Hej, Gabriella " säger Justin och kommer fram till mig.
" Hej " säger jag och ler och vänder blicken mot Justin.
" Vart är Chaz? " säger Justin och tittar på mig, jag rycker på axlarna och går in till köket.
" Tja Bellaa ! " flinar Chris och kramar mig mjukt.
" Hey " mumlar jag och tar mig ut ur Chris grepp.
Chris är min kusin, de va så jag lärde känna Justin, Chaz och Ryan.
" Pms unge " flinar Chris retsamt. Jag suckar bara och tar en alkoholfri drink och går in och sätter mig i soffan i vardagsrummet. 


~Några timmar senare~

Chaz sa att han skulle komma tillbaka om 10 minuter.. Jag suckar och kollar på klockan.
De har gått en halvtimme..
" kommer snart " mumlar jag och reser mig upp och går upp men stannar snabbt när jag hör något. Jag smyger tyst fram till Chris's dörr och öppnar den.
Jag sväljer tyst och bara stirrar.
" f-f-fy fan.. " stammar jag tyst, smäller igen dörren och springer ner och till hallen.
Chaz flinar bara och kysser Amanda mjukt på munnen.
Jag tar på mig mina skor och tar upp min väska
medans tårarna bara strömmar ner för mina kinder.
" Bella, vad är de?  " säger Chris förvånat och går fram till mig.
Jag bara tittar på Chris utan att få fram ett ord. Jag öppnar dörren och springer ut och iväg.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag ser Bella springa iväg, de fortaste hon bara kan. Jag går försiktigt in till Chris.
" Ey, vad har hänt med Bella? " säger jag förvånat.
" Jag vet inte, hon sa inget.. Hon kom bara ner gråtandes.. " säger Chris förvirrat och tittar på mig.
" Tänk om.. " säger mig och stirrar på Chris.
" Du menar... att Chaz är otrogen!? " säger Chris och stirrar på mig.
Jag nickar och Chris sväljer tyst.

BELLA'S PERSPEKTIV

Jag springer igenom skogen och ut på motorvägen medans jag gråter. Men heltplötsligt stannar jag, när jag ser att de har hänt en trafikolycka. Jag går tyst ner i diket för att komma förbi. Men när jag ser skylten på bilen så bryter jag ihop totalt..

_________________________________________________
Vems bil? :oo

Kommentera om ni har idèer och vad ni tycker om berättelsen! ;)

Kommentarer

Postat av: Nicole

Publicerad 2012-04-05 20:41:49

hej , sjukt bra är den ! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela