kidrauhltime

Kapitel 7 -

Publicerad 2012-08-05 23:15:37 i Allmänt,

                                                                        3 DAGAR SENARE                                                                
 
                                                                     BELLAS PERSPEKTIV
 
Jag ligger tyst i min sjukhus säng. Jag hostar till plågat och sätter mig försiktigt upp. Jag är inkopplad i massa maskiner. Justin vänder snabbt blicken mot mig när han hör mig.
 
" OMG! Du är vaken! " säger han glatt och reser sig upp och springer till mig och kramar mig försiktigt. Jag kramar tillbaka försiktigt.
" Jag vill hem.. " snyftar jag och tittar på Justin. Justin tittar på mig och nickar. Han släpper mig och trycker på knappen så att dom som har hand om mig kommer. Eftersom dom sa till Justin att trycka när jag vaknade. Dom kommer snabbt inspringandes in i rummet. Jag vänder blicken mot dom och suckar. Den ena sjuksköterskan går till maskinen och kollar lite.
 
" allt ser bra ut och du kan åka hem idag " säger hon och vänder blicken mot mig. Jag vänder blicken mot henne och ler stort.
" tack " säger jag vänligt och dom börjar att koppla ur alla sladdar och sånt. Jag reser mig upp och sträcker på mig. Justin tar upp min väska med kläder i som dom hämtade medans jag låg på sjukhuset. Jag ler mot Justin och vi går med sjuksköterskerna till deras kontor och jag blir utskriven från sjukhuset. Jag och Justin går ut ur sjukhuset och till hans bil.
" Jag har varit såå orolig " suckar Justin och vänder blicken mot mig och låser upp samtidigt. Jag ler mot Justin men öppnar dörren och hoppar in. Jag stänger dörren efter mig och sätter mig ordentligt. Justin hoppar in i bilen och startar den, han kör iväg från parkeringen och mot vårat hus.
" hur är det med.. Chaz..? " säger jag tyst och tittar ner i knät. Jag sväljer hårt.
" Det är bra, tror jag " säger Justin och rycker på axlarna medans han kör. Jag suckar tyst och vänder ut blicken.
 
 
Jag går in i mitt och Justins hus. Jag tar av mig mina skor och springer upp till mitt rum med min väska. Jag ställer ner den på min säng och öppnar den. Jag tar ut alla kläder och bär upp dom. Jag går till min garderob och in. Jag hänger tillbaka och lägger tillbaka kläderna där dom ska vara. Jag går ut ur garderoben igen och tittar mig om i mitt rum och ler stort. Justin kommer in i mitt rum och tittar på mig.
" vill du ha något att äta? " säger han försiktigt och tittar på mig. Jag vänder mig om mot Justin.
" nej tack, jag är mätt. Tack ändå " säger jag och ler mot Justin. Han nickar och går ut ur mitt rum igen. Jag sätter mig ner på sängen och suckar.
 
~en timma senare~
 
Jag går ner för trappan och till vardagsrummet eftersom jag hör att några är där. Men jag stannar när jag ser..
 
______________________________________________________
 
Vem ser hon? :o
 
kommentera, idèer, åsikter osv!
 
kram!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-08-06 00:34:18

MEEEEER

Postat av: Emma

Publicerad 2012-08-06 00:34:26

MEEEEER

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela