kidrauhltime

Kapitel 6 - I'm sorry.. I love you..

Publicerad 2012-04-10 20:03:14 i Allmänt,

BELLAS PERSPEKTIV

Jag står tyst och sminkar mig i Justin's rum hos Pattie. Jag kan fortfarande inte sluta på de Justin gjorde igår.
" God morgon " säger Justin tyst och går in i rummet.
" god morgon.. " säger jag tyst men med skakig röst och Justin suckar tyst och tittar på mig.
" snälla, förlåt för igår.. De va inte meningen " säger Justin ledsamt och tittar på mig och jag nickar bara. Jag lägger ner allt i min sminkväska igen och borstar igenom mitt hår. Justin står och granskar mig lite medans han tar på sig en tröja och jag suckar o går ut ur rummet o ner.
" God morgon " säger Pattie vänligt och vänder blicken mot mig. Jag ler vänligt mot henne.
" God morgon " säger jag vänligt och sätter mig vid bordet bredvid Jazzy.

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag tittar efter Bella och suckar tyst.
" varför va jag tvungen att göra såå.. " suckar jag förtvivlat för mig själv och går ut ur rummet och ner till alla andra.
" Justiiiin!! " Piper Jazzy glatt och tittar på mig och ler. Jag flinar lite och går och sätter mig mittemot Bella.
" Har ni sovit gott? " flinar Jeremy och tittar på Bella sen på mig.
" Ja, jätte skönt " flinar jag.
" Mmm.. " mumlar Bella tyst medans hon "leker" med maten och Pattie tittar oroligt på Bella.
" Bella, hur är de? " säger Pattie oroligt och tittar på Bella. Jag vänder oroligt blicken mot Bella.
" J-j-jag.. mår inte bra.. " stammar hon fram och blir lik blek i ansiktet.
" shit! " säger jag snabbt, reser mig upp och springer till Bella o bär upp henne, sen går jag med henne till vardagsrummet och lägger henne ner i soffan. Jag känner försiktigt på hennes panna och tittar på Bella förtvivlat.
" J-j-justin.. jag vill hem.. " stammar Bella fram och snyftar tyst och jag nickar.
" Jag fixar de, försök att vila sålänge " säger jag lugnt men oroligt och går till dom andra igen.
" Jag tror vi måste åka till sjukhuset " säger jag snabbt och tittar på Pattie och Jeremy.
" vill du att vi följer med? " säger Jeremy och tittar på mig. Jag nickar och springer ut till Bella, jag bär upp henne och går med henne till hallen.


(justin ler inte, han är förvirrad säger vi)

~Några timmar senare~

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag sitter tyst i väntrummet på svar och jag är JÄTTE orolig över hur de är med henne. Plötsligt kommer en läkare till mig och sätter sig bredvid mig.
" Jo.. de är så att.. Vi vet inte om Gabriella klarar sig.. " säger han lågt och tittar på mig. Jag bara stirrar på honom.
" Men jag lovar, vi ska försöka göra så gott vi kan , hon ska nu opereras igen och vi ska se hur de blir sen. " säger han och tittar på mig. Jag sväljer tyst och nickar.

_____________________________________________________________________________________________

KOMMENTERA

Kommentarer

Postat av: Emma <33

Publicerad 2012-04-24 13:05:40

Sjukt grymt mer mer mer! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela