kidrauhltime

Kapitel 5 - Bella + Justin = ..?

Publicerad 2012-04-02 21:13:50 i Allmänt,

BELLA'S PERSPEKTIV

" Välkommna välkommna! " säger Pattie glatt och ler mot mig och Justin.
" Tack " säger jag vänligt och går in. Justin går efter och tar av sig sina skor.
" Hey mamma " flinar han och kramar Pattie mjukt.
" Hej, gubben " flinar Pattie och kramar Justin lika mjukt.
Jag ler och tar av mig mina skor. Justin släpper Pattie och tar min ena hand och går in till vardagsrummet. Jag går tyst efter.
" tja, detta är Gabriella " flinar Justin och tittar på mig sen på Jeremy, Jazzy och Jaxon, och Jazzy o Jazzy sitter och äter en smörgås var medans Jazzy ritar lite.
" Hej " Säger Jeremy och reser sig upp och går till oss och tar min hand.
" Hejsan " säger jag vänligt och skakar hans hand och släpper den.
Jazzy kryper till Justin och han bär upp henne.
" äj de din tjej? " säger Jazzy nyfiket och tittar på Justin.
" Nej, de är min kompis " flinar Justin och kramar Jazzy mjukt.
" ooh.. " säger hon och tittar på mig och ler.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag går in till Pattie i köket med Jazzy i famnen.
" De luktar gott, vad blir de? " flinar jag och tittar på Pattie och Bella går tyst efter mig.
" Spagetti och Köttfärsås " flinar Pattie medans hon fixar iordning. 
" mums " flinar jag och släpper ner Jazzy och hon springer snabbt till Bella.
" Du kan duka fram om du vill " säger Pattie och kryddar lite och Bella bär upp Jazzy och jag ler lite mot dom.
 " okej " säger jag och går och dukar fram allt.

~Några timmar senare~



BELLA'S PERSPEKTIV

Jag går igenom övervåningen och till mitt och Justin's rum i bara underkläder. Eftersom alla sover, vad jag tror iallafall. Heltplötsligt lägger någon armarna om mig.
" Hey, heting " viskar Justin i mitt ena öra och kysser mig på halsen.
" Justin.. ge dig.. " suckar jag tyst och tar mig ur hans grepp och vänder mig mot honom.
Justin flinar lite och bär upp mig och trycker mig mot väggen och kysser mig mjukt. Jag lägger motvilligt mina ben om Justin och kysser tillbaka lika mjukt.
Jag avslutar snabbt kyssen och tittar på Justin och suckar.
" Justin, dehär känns inte bra.. Vi är bara vänner.. " säger jag tyst och tittar på Justin.
Justin tittar på mig och suckar och går in till hans sovrum som han har hos Pattie med mig i famnen. Jag biter mig löst i underläppen och tittar på Justin. Justin lägger försiktigt ner mig på sängen och bäddar ner mig.
" God natt, Gabriella.." säger Justin lågt och går och lägger sig bredvid mig.
Jag sväljer tyst och lägger händerna för ansiktet.

__________________________________________________________________________

KOMMENTERA

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-06 00:16:24

Lite tips och åsikter:

Själva idén verkar vara bra. Problemet är bara att det går alldeles för fort. Du behöver arbeta texten mera. Få in mer känslor, förklara, och kanske variera ordvalet mer än du gör nu. Inga förkortningar på ord får förekomma, eftersom det ger intrycket av att du inte går in för det helhjärtat osv. Utan korrekt, arbetad svenska, utan att den blir för 'torr', 'stel' eller 'formell'. Jag tror också att det är bättre om du inte centrerar texten, utan låter raderna börja från vänster sida och sluta där de slutar. Det blir lättare att läsa så.

Det här är tips och önskemål, men något som du MÅSTE ändra på är farten. Det går alldeles för fort. Man hinner knappt förstå att Bella och Chaz är tillsammans, innan det är slut mellan dom. Förklara mer i första kapitlet, så att det inte blir för kort, och du får lägga ut 'mellankapitel' där det inte händer särskilt mycket. Det kan inte vara action hela tiden. Bellas känslor när Chaz är otrogen och att hennes föräldrar dör är VIKTIGT att du får in för att novellen ens ska bli i närheten av verklighetstrogen. Lägg in känslor, intryck och tankar i texten så blir det bättre. Försök skriva precis som om vi läser Bellas tankar, och får tillgång till ALLT hon tänker, ser och hör. Jag skriver inte allt det här för att vara elak, utan bara för att hjälpa dig få en bättre novell :) Jag hjälper dig gärna om du vill. För jag gillar idén och storyn i novellen (hittills iallafall haha). Om du vill kan du mejla mig :) [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela